Hava araçları için bütünü bir araya getiren parçalarının olabilecek en üst çalışma performansını sergilemesi hayati önem taşımaktadır. Bu durumu sağlayabilmek için de sürekli olarak yapılması gereken bir takım kontrol, onarım ve arıza giderme işlemleri bulunmaktadır. Özellikle güncel verilere ve uluslara standartlara dayanılarak hassas bir şekilde yapılması gereken bu bakımları çağdaş yöntem ve teknikle gerçekleştirecek nitelikli elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Uçak Teknolojisi Programında da, bu ihtiyaca yönelik uluslararası standartlarda, nitelikli bakım ve onarım personeli yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Kapadokya MYO Uçak Teknolojisi Ön Lisans Programının amacı, muhakeme gücü yüksek, el becerileri iyi, İngilizce bilgisi yeterli seviyede, uçak bakımını ulusal ve uluslararası mevzuatlar çerçevesinde emniyet standartlarına uyarak gerçekleştirebilecek, sektörün ihtiyaç duyduğu ara insan gücünü yetiştirmektir.
Uçak Bakım Eğitimi (147) Yetkisine sahip A1 ve A2 kategoride ilk ve tek yükseköğretim programı olan Kapadokya Meslek Yüksekokulu Uçak Teknolojisi Bölümünde yılda iki dönem uygulamalı eğitim, mesleki – teknik İngilizce, tam donanımlı atölyeler, uygulamalarda gerçek bakım ortamı ile benzerlerinden çok farklı bir eğitim verilmektedir. Yüksekokul olarak, 2012 tarihinden itibaren Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından “SHY-147 Hava Aracı Bakım Eğitimi ve Sınav Kuruluşu” yetkisi verilmiştir.
Uçak Teknolojisi Bölümünde okuyan öğrencilerimiz teorik derslerin yanı sıra tam donanımlı atölyelerimizde ve eğitimde iş birliği yapılan SHY-145 onaylı bakım kuruluşlarının gerçek bakım ortamlarında uygulama eğitimleri almaktadır. Gerçek bakım ortamı eğitimleri sayesinde öğrencilerimiz, sektör uzmanları ile bir araya gelerek etkileşim kurmakta ve gerçek iş ortamında daha derin bir bakış açısı kazanabilmektedir.
*Uçak Teknolojisi Bölümü için yetkili eğitimin neden önemli olduğunu ve hangi alanlarda eğitim verme yetkisine sahip olduğumuzu görmek için tıklayınız.
Uçak Teknolojisi Bölümü mezunları eğitimlerini tamamlamalarının ardından havacılık bakım – onarım sektöründe uçak bakım teknisyeni olarak görev alabilmektedirler.
Uçak Teknolojisi Bölümünde eğitim boyunca öğrencilere mesleki-teknik İngilizce başta olmak üzere Temel Elektrik, Uçak Bakım Uygulamaları, Aerodinamik, Uçak Yapıları ve Sistemleri Uygulamaları, Pistonlu Motorlar ve Uygulamaları, Elektronik Göstergeler ve Sistemleri, Gaz Türbinli Motorlar ve Uygulamaları, Uçak Göstergeleri ve Pervane konularında eğitim verilmekte, uygulama eğitimleri üniversitemizin yapısal, motor, kompozit, komponent, aviyonik atölyelerinde ve işbirliği yapılan hava aracı bakım kuruluşlarının gerçek bakım ortamlarında yürütülmektedir.
Uçak Teknolojisi Bölümü Kapadokya ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı yerleşkelerinde eğitim vermektedir
Havacılığın yanı sıra fizik biliminin özellikle aerodinamik ve mekanik alanlarına meraklı olmak,
Yoğun konsantrasyon gerektiren işlerden keyif almak,
Detaycı olmak,
Güvenliği ön planda tutmak,
Takım çalışması ve işbirliğine yatkın olmak,
Farklı çalışma saatlerine yatkın olmak,
Şekil ilişkilerini görebilmek,
El becerisine sahip olmak,
Sorumluluk sahibi olmak,
Dikkatli ve titiz olmak,
Ofis yerine daha çok sahada görev yapmayı sevmek gerekmektedir.
Uçak Teknolojisi Ön Lisans Programından Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri
Uçak Teknolojileri, Bölümü öğrencileri, uzmanlıklarını farklı disiplinlerle zenginleştirerek kariyer yelpazelerini genişletebilecekleri çift anadal (ÇAP) ve yandal programlarından yararlanabilirler.
İnsansız Hava Aracı Teknolojileri ve Operatörlüğü
ÇAP’a kabul edilen öğrenciler, ikinci bir lisans programını ana dallarıyla eş zamanlı tamamlayarak iki ayrı diploma almaya hak kazanırlar.
Program Adı |
Ücret |
Uçak Teknolojisi (Ücretli) | 374.000 TL |
Uçak Teknolojisi (Burslu) | - |
Uçak Teknolojisi (%25 İndirimli) | 280.500 TL |
Program Adı |
Ücret |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (Ücretli) | 374.000 TL |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (Burslu) | - |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (%25 İndirimli) | 280.500 TL |
Program Adı |
Kontenjan |
2024-YKS En Küçük Puan |
2024-YKS Başarı Sıralaması |
Uçak Teknolojisi (Ücretli) | 28 | 278,81 | 1180958 |
Uçak Teknolojisi (Burslu) | 10 | 372,28 | 293439 |
Uçak Teknolojisi (%25 İndirimli) | 31 | 309,89 | 762962 |
2025 – 2026 akademik yılında yerleştirilecek öğrenciler için kontenjanlar belirlenmiş olup Nevşehir Yerleşkesi programında toplam kontenjan 69 kişidir. Bunun 10'u burslu, 31'i %25 indirimli ve 28'i ücretlidir.
Uçak Teknolojisi Bölümü 2025-YKS Yerleştirme Kontenjanları ve 2024-YKS Yerleştirme Taban Puanları (İstanbul)
Program Adı |
Kontenjan |
2023-ÖSYS En Küçük Puan |
2023-ÖSYS Başarı Sıralaması |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (Ücretli) | 20 | 318,36 | 671187 |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (Burslu) | 6 | 405,75 | 175186 |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (%25 İndirimli) | 18 | 348,05 | 424734 |
2024 – 2025 akademik yılında yerleştirilecek öğrenciler için kontenjanlar belirlenmiş olup İstanbul Sabiha Gökçen Yerleşkesi programında toplam kontenjan 44 kişidir. Bunun 6 ’sı burslu, 18’i %25 indirimli ve 20'si ücretlidir.
Program Adı |
Ek Kontenjan |
Şehit -Gazi Yak. |
Depremzede Aday |
2025-YKS En Küçük Puan |
Uçak Teknolojisi (Burslu) | 1 | 1 | 0 | 388,69122 |
Uçak Teknolojisi (%25 İndirimli) | 2 | 0 | 0 | 309,51133 |
Uçak Teknolojisi (Ücretli) | 6 | 0 | 0 | 282,37244 |
Taban puanı oluşmamış programlar (taban puan alanında “*” işareti olanlar), puanı olan tüm adaylar tarafından tercih edilebilir.
Program Adı |
Ek Kontenjan |
Şehit -Gazi Yak. |
Depremzede Aday |
2025-YKS En Küçük Puan |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (Burslu) | 0 | 0 | 0 | 413,29369 |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (%25 İndirimli) | 2 | 0 | 0 | 350,94773 |
Uçak Teknolojisi (İstanbul) (Ücretli) | 2 | 0 | 0 | 316,46152 |
Taban puanı oluşmamış programlar (taban puan alanında “*” işareti olanlar), puanı olan tüm adaylar tarafından tercih edilebilir.
Alan Kodu |
Alan Adı |
Dal No |
Dal Adı |
6014 | Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri | - | Alanı ve Tüm Dalları |
6039 | Havacılık ve Uzay Teknolojisi | - | Alanı ve Tüm Dalları |
6054 | Uçak Bakım | 2 | Uçak Elektroniği |
6054 | Uçak Bakım | 1 | Uçak Gövde-Motor |