MEDEK (Mesleki Eğitim Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği); Türkiye’de ön lisans düzeyindeki mesleki eğitim programlarının kalite güvencesi süreçlerini yürütmek amacıyla kurulmuş, bağımsız, şeffaf ve yetkin bir değerlendirme ve akreditasyon kuruluşudur. Dernek kuruluşu ile ilgili adımlar Türkiye’nin stratejik kalkınma planları çerçevesinde nitelikli işgücüne katkı sağlamak amacıyla Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) teşvik ve desteğiyle Meslek Yüksekokulları ve mezunlarının niteliklerinin artırılması için atılmıştır. Bu motivasyonla ve Üniversitelerimizin desteğiyle Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) 2021 yılında kurulmuştur. Derneğimiz, Meslek Yüksekokulu programlarının belirlenmiş standartlara, kalite kriterlerine ve performans ölçütlerine uygunluğunun değerlendirilmesini sağlamak için 2023 yılında Yüksek Öğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından sağlık, sosyal ve teknik alanda 83 Meslek Yüksekokulu programında akreditasyon yetkisi almıştır.
Mesleki gelişmeleri takip eden, değişen işgücü ihtiyaçlarına yanıt verebilen, yüksek mesleki beceri ve donanımlara sahip, yenilikçi ve sosyal sorumluluk taşıyabilen, insiyatif alabilen, ilgili sektör tarafından aranan niteliklere sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesine öncülük etmektir.
Ön lisans programları için bilgilendirme, dış değerlendirme ve akreditasyon hizmetleri sunarak eğitim- öğretim kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmaktır.
Ön lisans programların eğitim ve araştırma faaliyetlerini/idari süreçlerini; ara insan gücü kalitesini ulusal ve uluslararası standartlarla tanımlayıp sonuçlarını ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşarak kalite tescili yapan öncü bir kuruluş olmaktır.
İstanbul Atlas Üniversitesi, “insana değer veren, evrensel bilgiyle donatılmış, mesleğinde yetkin bireyler yetiştirme” misyonuyla; tüm eğitim programlarında kaliteyi öncelikli değer olarak benimsemektedir.
MEDEK Web Sayfasına Erişim için tıklayınız.
Bu doğrultuda, ön lisans düzeyindeki mesleki eğitim programlarımızda; MEDEK (Mesleki Eğitim Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından belirlenen kalite güvence ilkeleri doğrultusunda sürekli iyileştirme ve dış değerlendirme süreçlerine aktif olarak katılım sağlanmaktır.
Üniversitemiz, vizyonu doğrultusunda; yükseköğretimde şeffaf, izlenebilir ve öğrenci odaklı bir eğitim modeliyle ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, topluma katkı sunan bir yükseköğretim kurumu olma hedefiyle ilerlemektedir.
Bu kapsamda 2024-2025 akademik yılı itibariyle Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, Patoloji Laboratuvar Teknikleri, Bilgisayar Programcılığı ve Bilişim Güvenliği Teknolojisi programlarımızın akreditasyon başvurusu gerçekleştirilmiş olup, süreç devam etmektedir.