Sosyoloji ve işletmecilik geçmişine sahip olan sanatçı, kariyerine önce İstanbul'da, daha sonra Washington DC'de reklamcılık, halkla ilişkiler ve lobicilik alanlarında başladı. Emine Çubukçu, Türkiye ve ABD’de 28 yıllık reklam, PR ve lobicilik tecrübesine sahiptir.
Araştırmayı etkili mesaj geliştirmeyle bütünleştiren stratejiler oluşturma ve ikna edici kamu politikası, sorun yönetimi girişimleri; kriz iletişimi çabalarını geliştirme ve uygulama, reklam, marka bilinci oluşturma ve medya kampanyalarını yönlendirme konusunda kapsamlı uygulamaları olan deneyimli bir iletişim uzmanıdır; Emine Çubukçu, 2017-2022 yılları arasında Ogilvy İstanbul'un CEO'su olarak görev yaptı. Yaratıcılığa olan bağlılığıyla, Ogilvy İstanbul’u reklam, halkla ilişkiler ve dijital iletişim yoluyla markaları önemli kılmak için itici bir güç olarak yeniden kalibre etti.
Türkiye İletişim Danışmanları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi olarak çalıştıktan sonra şu an Türkiye Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu ve Boğaziçi Üniversitesi Endüstri 4.0 Platformunda görev yapmaktadır. Aynı zamanda Bir Dilek Tut Vakfı Türkiye Başkanıdır ve AdAgeın 2020 Avrupa İzleme Kadınları Sınıfına seçilmiştir. Epica, Sabre, Effie, Crystal Apple, Felis, PR News CSR, NY Festivals ve IPRA Golden Awards gibi birçok prestijli ödül kazanmış ekipleri yönetti. Ayrıca birçok prestijli ve tanınmış uluslararası ödül jürisinde görev almıştır.