Çocuk Gelişimi, 0-18 yaş aralığında bulunan çocukların gelişimini bütünsel olarak ele alan, başta fiziksel, sosyal, duygusal, zihinsel olmak üzere tüm gelişim alanlarına yönelik tarama değerlendirme ve tanılama yapan bir bölümdür. Eğitim programı; çocukların zihinsel, dil, motor, öz bakım, sosyal ve duygusal gelişim süreçleri ile bu süreçlerin tanılama, izlenme ve desteklenme yöntemlerine ilişkin alanlara yoğunlaşır. Mezunlar, normal gelişim gösteren çocuklardan, özel gereksinimli akut veya kronik hastalığı olan çocuklara kadar geniş bir alanda çocuğa, aileye, eğitimcilere ve nihayetinde topluma hizmet verirler. Çocukların sağlıklı gelişimi toplumların geleceğinin teminatıdır.
Kapadokya Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü, zengin teorik ders içeriğinin yanında, uygulama eğitimine verdiği büyük önemle öne çıkmaktadır. Çocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezine bağlı olarak faaliyet gösteren Ürgüp ve Nevşehir Montessori Anaokulları öğrencilerimize yerinde görme, uygulama yapma imkânı sunmaktadır. Öğrencilerimiz, aldıkları “Okul Öncesinde Montessori Felsefesi” ve “Montessori Eğitimi I-II” dersleri ile “Montessori Eğitici Eğitimi” Sertifikası alarak mezun olabilmekte, mesleğe akranlarından daha farklı ve zengin bir donanımla başlamaktadırlar. Ayrıca, üniversitemiz Çocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde öğrencilerimize, alanlarına yönelik çeşitli proje, araştırma ve bilimsel çalışma yapabilme imkânı da tanımaktadır.
Çocuk Gelişimi Bölümü mezunları, hem devlet kurumlarında hem de özel sektörde çalışabilirler. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı çatısı altındaki kurumlarda, Milli Eğitim Bakanlığı ve Çocuk Esirgeme Kurumlarında, Rehberlik ve Araştırma Kurumlarında, Halk Eğitim Merkezlerinde, Sağlık Bakanlığına bağlı birimlerde, üniversite hastanelerinde, özel anaokulları, kreş ve çocuk yuvalarında çalışma imkânına sahiptirler. Ayrıca üniversitelerde yüksek lisans ve doktora programlarına katılabilir, araştırma/öğretim görevlisi olabilirler.
Ülkemizde, mezuniyet sonrası Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokulların ana sınıflarında veya bağımsız anaokullarında kadrolu okul öncesi öğretmeni olarak çalışmak isteyen öğrencilerimiz alanlarında tezsiz yüksek lisans yaparak ya da Pedagojik Formasyon Eğitimi alarak atanabilmektedirler.
Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri, erken çocukluk eğitimi ve gelişim psikolojisi alanındaki uzmanlıklarını diğer sağlık ve davranış bilimleri disiplinleriyle zenginleştirerek kariyer seçeneklerini genişletebilecekleri çift anadal (ÇAP)ve yandal programlarından yararlanabilirler.
Dil ve Konuşma Terapisi
Psikoloji
ÇAP’a kabul edilen öğrenciler, ikinci bir lisans programını ana dallarıyla eş zamanlı tamamlayarak iki ayrı diplomaalmaya hak kazanırlar. Böylece çocuk gelişimi uzmanlıklarını, dil-konuşma bozuklukları ve/veya psikolojik danışmanlık alanındaki yetkinliklerle harmanlayarak klinik, eğitim kurumları ve araştırma merkezlerinde güçlü bir rekabet avantajı elde ederler.
Beslenme ve Diyetetik
Psikoloji
Dil ve Konuşma Terapisi
Yandal programları, ana dalınız Çocuk Gelişimi’ne odaklanmayı sürdürürken ikinci bir disiplinde temel bilgi ve becerikazanmanızı sağlar; programı başarıyla tamamladığınızda yandal sertifikası ile mezun olursunuz.
Bu çift anadal ve yandal fırsatları; öğrencilerimizin gelişimsel değerlendirme, aile danışmanlığı, çok disiplinli müdahale planlama ve araştırma becerilerini geliştirerek dinamik eğitim ve sağlık sektörlerinde öne çıkmalarına katkıda bulunur. Başvuru koşulları, başarı kriterleri ve kontenjan ayrıntıları için lütfen bölüm danışmanınızla iletişime geçiniz.
Çocuk Gelişimi Bölümü ders programı gelişim, sağlık, erken çocuklukta eğitim, özel eğitim, çocukları tanıma ve değerlendirme, aile danışmanlığı gibi birçok farklı disipline temel oluşturan dersler ile, çocuk gelişimi uzmanı olacak öğrencilerimiz için çalışmak istedikleri alan seçiminde geniş bir yelpaze sunmaktadır. 4 yıllık ders müfredatı içerisinde Okul Öncesi Eğitim Metotları, Psikolojiye Giriş, Gelişim Psikolojisi ya da Okul Öncesinde Çocuk Gelişimi I-II gibi temel alan dersleri bulunmaktadır. Yaratıcı Drama, Çocuk ve Müzik I-II, Güzel Sanatlar I-II, Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz I-II, Çocuk Resimleri Analizi, Güzel ve Etkili Konuşma, Çocuk ve Hukuk, Duyu Eğitimi, Görsel Sanatlar Eğitimi, Değerler Eğitimi, Oyun Terapisi, İşaret Dili gibi farklı uygulamaları içinde barındıran çağdaş ve yenilikçi dersler ile öğrencilerimize entelektüel bir bakış açısı kazandırılmaktadır. Akademik alanda ilerleyerek yüksek lisans ve doktora yapmak isteyen öğrencilerimiz Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Matematik ve İstatistik, Biyoistatistik, Bitirme Projesi dersleri ile akademik bakış açısı kazanarak akademik kariyer sürecine hazırlanmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerimiz Okul Öncesinde Montessori Felsefesi, Okul Öncesinde Montessori Eğitimi-I ve Okul Öncesinde Montessori Eğitimi-II derslerini alarak “Montessori Eğitici Eğitimi Sertifikası” ile mezun olmaktadır. Öğrencilerimizin mezun olduklarında çocuk gelişimi alanına ilişkin farklı çalışma sahalarını görebilmeleri sağlayacak şekilde düzenlenmiş 4 dönem Mesleki Uygulama Dersleri ve Staj bulunmaktadır.
Çocuk Gelişimi Bölümü 2025 - 2026 Öğrenim Ücreti
Program Adı |
Ücret |
Çocuk Gelişimi (Burslu) | - |
Çocuk Gelişimi (%50 İndirimli) | 247.500 TL |
Çocuk Gelişimi Bölümü 2025-YKS Yerleştirme Kontenjanları ve 2024-YKS Yerleştirme Taban Puanları
Program Adı |
Kontenjan |
2024-YKS En Küçük Puan |
2024-YKS Başarı Sıralaması |
Çocuk Gelişimi (Burslu) | 8 | 313,12 | 270271 |
Çocuk Gelişimi (%50 İndirimli) | 49 | 162,21 | 1702332 |
2025 – 2026 akademik yılında yerleştirilecek öğrenciler için kontenjanlar belirlenmiş olup toplam kontenjan 57 kişidir. Bunun 8'i burslu, 49'u %50 indirimlidir.
Program Adı |
Ek Kontenjan |
Şehit -Gazi Yak. |
Depremzede Aday |
2025-YKS En Küçük Puan |
Çocuk Gelişimi (Burslu) | 0 | 1 | 0 | ** |
Çocuk Gelişimi (%50 İndirimli) | 20 | 0 | 0 | * |
Taban puanı oluşmamış programlar (taban puan alanında “*” işareti olanlar), puanı olan tüm adaylar tarafından tercih edilebilir.
** İlgili programlarda burslu kontenjanlar dolmuş, yalnızca Depremzede veya Şehit-Gazi Yakını kontenjanlarında boşluk bulunduğu için taban puan oluşmamıştır.