2023-2024 Bahar Dönemi Somestir Programları için Kurumlar Arası ve Kurum İçi Yatay Geçiş Kontenjanı ve Başvuru Koşulları | Kapadokya Üniversitesi

2023-2024 Bahar Dönemi Somestir Programları için Kurumlar Arası ve Kurum İçi Yatay Geçiş Kontenjanı ve Başvuru Koşulları

2023-2024 akademik yılı bahar dönemi kurumlar arası ve kurum içi yatay geçiş başvuru şartları ve takvimi aşağıdadır:

Kurumlar Arası Yatay Geçiş İçin Başvuru Şartları

 

  1. Eşdeğer programlar arasında başvuru yapılabilir (isimleri aynı olan veya ilgili yüksekokul veya meslek yüksekokulu yönetim kurulu tarafından içeriklerinin en az yüzde sekseni aynı olduğu tespit edilen programlar)
  2. Kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının en az 4,00 üzerinden 2,40 olması,
  3. Başvurunun yapıldığı tarih itibariyle başarısız dersin olmaması,
  4. Disiplin cezası olmaması (bir yükseköğretim kurumundan disiplin cezası almış olanlar yatay geçiş başvurusu yapamazlar) gerekir.
  5. Önlisans ve lisans diploma programlarının hazırlık sınıfına; önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
  6. ık veya uzaktan öğretimden diğer açık veya uzaktan öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için, öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden 80 veya üzeri olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği üniversitenin diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.
  7. Tamamen veya kısmen yabancı dil ile eğitim yapan yükseköğretim kurumlarına yatay geçiş ile ilgili yükseköğretim kurumunun yapacağı yabancı dil yeterlilik sınavından başarılı olmak ya da Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan ulusal veya uluslararası geçerliliği olan yabancı dil sınavlarından ilgili yükseköğretim kurumunun belirlediği başarı düzeyinde bir puanı başvuru sırasında belgelemek şarttır.
  8. Yurt dışı üniversitelerden yapılan başvurularda öğrencinin yurt dışında öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun ve eğitimin yapıldığı programın ön lisans veya lisans diploma vermeye yetkili bir kurum olarak Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınması ve kayıtlı olduğu diploma programının, yatay geçiş için başvurduğu önlisans veya lisans diploma programına eşdeğerliğinin ilgili üniversite tarafından kabul edilmesi şartı aranır.
  9. Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından yatay geçişte, yurt dışındaki aynı yükseköğretim kurumundan bir programın her bir sınıfına geçiş yapabilecek öğrenci sayısı o programın ilgili sınıfının yurt dışı kontenjanının yüzde 15ini geçemez. Yüzde 15in hesaplanmasında 1in altındaki sayılar 1e tamamlanır. Virgülden sonraki kısım 5ten küçükse alttaki tam sayıya, 5 ve yukarısında ise bir üst tam sayıya tamamlanır.
  10. Yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumundan ülkemizdeki başarı sıralaması şartı aranan bir programa yatay geçiş yapılabilmesi için;
    1. Öğrencinin yükseköğrenimine başladığı yıl, kayıtlı olduğu üniversitenin Yükseköğretim Kurulu tarafından esas alınan sıralama kuruluşlarının (Times Higher Education (THE), QS World University Rankings, Academic Ranking of World Universities (ARWU) CWTS Leiden Ranking) en az üçünde ilk dört yüzlük dilim içerisinde yer alması ve bu Yönetmeliğin dönem/sınıf ve başarı şartlarını taşıması,

 

    1. İlk dört yüzlük dilim dışında kalan bir üniversitede kayıtlı olunması halinde;

1) Ortaöğretimini Türkiyede tamamlayanların, her halükarda merkezi yerleştirme sınavına girmiş ve kayıt yılı itibarıyla başarı sıralaması şartı aranan programın ilgili puan türünde başarı sıralaması şartını sağlamış olması,

2) Ortaöğretiminin en az son iki yılını yurt dışında tamamlayanların, kayıt oldukları diploma programının, hazırlık sınıfı hariç en az dört yarıyılını başarıyla geçmiş olması,

Kurumlar Arası Yatay Geçiş İçin Başvuru Evrakları

  1. Kurumlar arası Yatay Geçiş Başvuru formu (Yurtiçi başvuru formu için tıklayınız.)(Yurtdışı başvuru formu için tıklayınız.)
  2. Not dökümü (onaylı)
  3. Onaylı ders tanımları (ders içeriği)
  4. 2 adet fotoğraf
  5. ÖSYS sonuç belgesi (Kayıtlı olduğunuz programa yerleştiğinizi gösterir ÖSYS sonuç belgesi ve kayıtlı olduğunuz programa yerleştiğiniz yılki tüm puan türlerini gösteren sonuç belgesi)
  6. Nüfus cüzdanı fotokopisi
  7. Disiplin belgesi
  8. Öğrenci belgesi
  9. Lise diploması onaylı örneği veya e-devlet üzerinden alınan barkotlu lise mezuniyet belgesi
  10. İkinci öğretimden, birinci öğretime yatay geçiş başvurusu yapan öğrencinin, ayrılacağı yükseköğretim kurumundan alacağı, yapılan başarı oranı sıralamasında ilk %10 arasına girdiğine dair resmi belgenin aslı veya resmi onaylı fotokopisi.

 

 

Değerlendirme işlemi ÖSYS/YKS yerleştirme puanının %40ı, genel not ortalamasının (GANO) %60ı alınarak yapılır.

 

Not: Başvurular online alınacak olup istenilen belgeler başvuru formu içerisine yüklenecektir. Başvurusu kabul edilen öğrencilerin başvuru belgelerinin orijinallerini kesin kayıt sırasında üniversitemize teslim etmeleri gerekmektedir. Başvuru, yerleştirme ve kayıt sürecinde sahte, eksik ve yanlış bilgi ve belge sunanların kesin kayıtları yapılmış olsa bile yapılan işlemleri iptal edilir.

 

Kurum İçi Yatay Geçiş İçin Başvuru Şartları

  1. Genel not ortalamasının en az 2.00 olması veya başarısız dersinin olmaması
  2. Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.

* Eşdeğer programlar arasında başvuru yapılabilir (isimleri aynı olan veya ilgili yüksekokul veya meslek yüksekokulu yönetim kurulu tarafından içeriklerinin en az yüzde sekseni aynı olduğu tespit edilen programlar)

* İngilizce programlar için başvuru ve değerlendirme sonucunda kayıt yaptırmaya hak kazananlardan; adayın İngilizce yeterliliğini gösteren belge (ilgili mevzuatta anılan) veya Yüksekokulumuz bünyesinde yapılacak olan İngilizce muafiyet sınavında başarılı olma şartı aranacak. Başarılı olamayanlar kayıt yaptırma hakkını kaybedeceklerdir.

Kurum İçi Yatay Geçiş İçin Başvuru Evrakları

  1. Kurum içi yatay geçiş başvuru formu (tıklayınız.)
  2. ÖSYS Sonuç Belgesi (Kayıtlı olduğunuz programa yerleştiğinizi gösterir ÖSYS Sonuç Belgesi ve kayıtlı olduğunuz programa yerleştiğiniz yılki tüm puan türlerini gösteren sonuç belgesi)
  3. Nüfus cüzdanı fotokopisi

 

 

Değerlendirme işlemi ÖSYS/YKS yerleştirme puanının %40ı, genel not ortalamasının (GANO) %60ı alınarak yapılır.

 

Not: Başvurular online alınacak olup istenilen belgeler başvuru formu içerisine yüklenecektir. Başvurusu kabul edilen öğrencilerin başvuru belgelerinin orijinallerini kesin kayıt sırasında üniversitemize teslim etmeleri gerekmektedir. Başvuru, yerleştirme ve kayıt sürecinde sahte, eksik ve yanlış bilgi ve belge sunanların kesin kayıtları yapılmış olsa bile yapılan işlemleri iptal edilir.

 

Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik için tıklayınız.

Başvuru ve Değerlendirme Takvimi

Başvuru Tarihi

Değerlendirme Tarihi

Sonuç İlan Tarihi

Kesin Kayıt Tarihi

Başlangıç

Bitiş

Başlangıç

Bitiş

10.02.2024

Başlangıç

Bitiş

15.01.2024

02.02.2024

03.02.2024

09.02.2024

12.02.2024

20.02.2024

 

 

 


Diğer Duyurular Tümü



E-Bülten Kayıt

Okulumuz hakkındaki yeniliklerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın.

Onay vermeden bu işlemi gerçekleştiremezsiniz
Kapadokya Üniversitesi veri sorumlusu sıfatıyla, verdiğiniz kişisel verilerin gizliliğini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa (KVKK) uygun olarak ve büyük bir hassasiyetle koruyacaktır. Kişisel verileriniz, KVKK’ya uygun olarak işlenecek, sizleri Kapadokya Üniversitesi hakkındaki gelişmelerden e-posta veya telefon yoluyla haberdar etmek için kullanılacaktır. Detaylı bilgi için tıklayınız