- Ana Sayfa
- Akademik
- Kapadokya Meslek Yüksekokulu
- Program Eğitim Amaçları
Program Eğitim Amaçları
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Ameliyathane Hizmetleri programından mezun olan öğrencinin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir:
PEA1: Ameliyathane ortamında uygulanan cerrahi girişimleri ve bu alanda geliştirilen yeni ve modern yöntemleri ve cihazları kullanıma hazırlayabilen,
PEA2: Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan,
PEA3: Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip,
PEA4: Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, mesleki ahlaka sahip ameliyathane hizmetleri (teknikeri) yetiştirmektir.
Programa Ait Anahtar Performans Göstergeleri:
1. Akademik Başarı ve Öğrenci Performansı
Mezuniyet Oranı: Programa başlayan öğrencilerin kaçının belirli bir süre içinde mezun olduğunu gösterir.
Ortalama Not Ortalaması (GPA): Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.
Geçme Oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı.
2. İstihdam ve Kariyer Gelişimi
Mezun İstihdam Oranı: Mezun olan öğrencilerin ne kadarının mezuniyet sonrası belirli bir süre içinde iş bulduğu.
İşe Yerleşme Süresi: Mezun olduktan sonra iş bulma süresi.
Mezunların İlgili Alanlarda Çalışma Oranı: Mezunların ilgili alanda iş bulma oranı.
3. Programın Kalitesi ve İtibarı
Akreditasyon Durumu: Programın ulusal veya uluslararası akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilip edilmediği.
Öğrenci Memnuniyeti: Öğrencilerin ders içerikleri, öğretim üyeleri/görevlileri ve genel program yapısı hakkında memnuniyet seviyeleri.
Mezun Memnuniyeti: Mezunların eğitim aldıkları program hakkında geri bildirimleri ve memnuniyet seviyeleri.
4. Öğretim Elemanı Performansı
Öğretim Üyesi/Görevlisi Başarı Oranı: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrenci değerlendirmeleri ve akademik başarıları.
Araştırma ve Yayınlar: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin yaptığı araştırmalar, yayınladıkları makaleler ve aldıkları ödüller.
Ders İçi Katılım ve Öğrenci İlişkileri: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrencilerle olan iletişim ve etkileşim düzeyi.
5. Müfredat ve Eğitim Materyalleri
Güncellenen Müfredat Oranı: Müfredatın sektör trendlerine ve teknolojik gelişmelere uygun olarak ne sıklıkla güncellendiği.
Pratik ve Teorik Eğitim Dengesi: Programda verilen teorik dersler ile pratik uygulamaların dengesi.
6. Altyapı ve Kaynaklar
Laboratuvar ve Donanım İmkanları: Öğrencilerin kullanabileceği laboratuvar ve bilgisayar donanımlarının durumu ve güncelliği.
Kütüphane ve Kaynak Erişimi: Öğrencilerin ders materyalleri, kitaplar ve online kaynaklara erişim durumu.
7. Endüstri İlişkileri ve Staj Olanakları
Staj Programları: Öğrencilerin zorunlu veya isteğe bağlı staj imkanları ve bu stajların kalitesi.
Endüstri Ortaklıkları: Programın sektörle olan iş birlikleri ve ortak projeler.
Kariyer Etkinlikleri ve Fuarlar: Öğrencilerin kariyer fuarlarına, seminerlere ve diğer mesleki gelişim etkinliklerine katılım oranları.
8. Araştırma ve Geliştirme
Araştırma Projeleri: Öğrencilerin ve öğretim üyelerinin/görevlilerinin yer aldığı araştırma projeleri sayısı ve kalitesi.
Ar-Ge Fonları: Programa sağlanan araştırma ve geliştirme fonlarının miktarı.
İLK VE ACİL YARDIM
İlk ve Acil Yardım programından mezun olan öğrencinin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir:
PEA1: Hastane öncesi acil bakım ve tedaviyi bilen, uygulayan, bu alanda geliştirilen yeni ve modern yöntemleri araştıran, sorumluluk almaktan kaçınmadan mesleğini yapan,
PEA2: Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan,
PEA3: Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip,
PEA4: Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, mesleki ahlaka sahip ilk ve acil yardım teknikeri yetiştirmektir.
Programa Ait Anahtar Performans Göstergeleri:
1. Akademik Başarı ve Öğrenci Performansı
Mezuniyet Oranı: Programa başlayan öğrencilerin kaçının belirli bir süre içinde mezun olduğunu gösterir.
Ortalama Not Ortalaması (GPA): Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.
Geçme Oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı.
2. İstihdam ve Kariyer Gelişimi
Mezun İstihdam Oranı: Mezun olan öğrencilerin ne kadarının mezuniyet sonrası belirli bir süre içinde iş bulduğu.
İşe Yerleşme Süresi: Mezun olduktan sonra iş bulma süresi.
Mezunların İlgili Alanlarda Çalışma Oranı: Mezunların ilgili alanda iş bulma oranı.
3. Programın Kalitesi ve İtibarı
Akreditasyon Durumu: Programın ulusal veya uluslararası akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilip edilmediği.
Öğrenci Memnuniyeti: Öğrencilerin ders içerikleri, öğretim üyeleri/görevlileri ve genel program yapısı hakkında memnuniyet seviyeleri.
Mezun Memnuniyeti: Mezunların eğitim aldıkları program hakkında geri bildirimleri ve memnuniyet seviyeleri.
4. Öğretim Elemanı Performansı
Öğretim Üyesi/Görevlisi Başarı Oranı: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrenci değerlendirmeleri ve akademik başarıları.
Araştırma ve Yayınlar: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin yaptığı araştırmalar, yayınladıkları makaleler ve aldıkları ödüller.
Ders İçi Katılım ve Öğrenci İlişkileri: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrencilerle olan iletişim ve etkileşim düzeyi.
5. Müfredat ve Eğitim Materyalleri
Güncellenen Müfredat Oranı: Müfredatın sektör trendlerine ve teknolojik gelişmelere uygun olarak ne sıklıkla güncellendiği.
Pratik ve Teorik Eğitim Dengesi: Programda verilen teorik dersler ile pratik uygulamaların dengesi.
6. Altyapı ve Kaynaklar
Laboratuvar ve Donanım İmkanları: Öğrencilerin kullanabileceği laboratuvar ve bilgisayar donanımlarının durumu ve güncelliği.
Kütüphane ve Kaynak Erişimi: Öğrencilerin ders materyalleri, kitaplar ve online kaynaklara erişim durumu.
7. Endüstri İlişkileri ve Staj Olanakları
Staj Programları: Öğrencilerin zorunlu veya isteğe bağlı staj imkanları ve bu stajların kalitesi.
Endüstri Ortaklıkları: Programın sektörle olan iş birlikleri ve ortak projeler.
Kariyer Etkinlikleri ve Fuarlar: Öğrencilerin kariyer fuarlarına, seminerlere ve diğer mesleki gelişim etkinliklerine katılım oranları.
8. Araştırma ve Geliştirme
Araştırma Projeleri: Öğrencilerin ve öğretim üyelerinin/görevlilerinin yer aldığı araştırma projeleri sayısı ve kalitesi.
Ar-Ge Fonları: Programa sağlanan araştırma ve geliştirme fonlarının miktarı.
SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programından mezun olan öğrencinin aşağıdaki program eğitim amaçlarına erişmesi hedeflenmektedir:
PEA1: Sivil Havacılık sektöründeki gelişmeleri takip eden, araştıran ve uygulayan, mesleki güncel bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olan, alanında uzmanlaşmaya olanak sağlayan, sorumluluk almaktan kaçınmadan mesleğini yerine getiren,
PEA2: Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan,
PEA3: Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip,
PEA4: Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, uluslararası mesleki standartlarda sivil havacılık alanında yetkin personel yetiştirmektir.
Programa Ait Anahtar Performans Göstergeleri:
1. Akademik Başarı ve Öğrenci Performansı
Mezuniyet Oranı: Programa başlayan öğrencilerin kaçının belirli bir süre içinde mezun olduğunu gösterir.
Ortalama Not Ortalaması (GPA): Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.
Geçme Oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı.
2. İstihdam ve Kariyer Gelişimi
Mezun İstihdam Oranı: Mezun olan öğrencilerin ne kadarının mezuniyet sonrası belirli bir süre içinde iş bulduğu.
İşe Yerleşme Süresi: Mezun olduktan sonra iş bulma süresi.
Mezunların İlgili Alanlarda Çalışma Oranı: Mezunların ilgili alanda iş bulma oranı.
3. Programın Kalitesi ve İtibarı
Akreditasyon Durumu: Programın ulusal veya uluslararası akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilip edilmediği.
Öğrenci Memnuniyeti: Öğrencilerin ders içerikleri, öğretim üyeleri/görevlileri ve genel program yapısı hakkında memnuniyet seviyeleri.
Mezun Memnuniyeti: Mezunların eğitim aldıkları program hakkında geri bildirimleri ve memnuniyet seviyeleri.
4. Öğretim Elemanı Performansı
Öğretim Üyesi/Görevlisi Başarı Oranı: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrenci değerlendirmeleri ve akademik başarıları.
Araştırma ve Yayınlar: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin yaptığı araştırmalar, yayınladıkları makaleler ve aldıkları ödüller.
Ders İçi Katılım ve Öğrenci İlişkileri: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrencilerle olan iletişim ve etkileşim düzeyi.
5. Müfredat ve Eğitim Materyalleri
Güncellenen Müfredat Oranı: Müfredatın sektör trendlerine ve teknolojik gelişmelere uygun olarak ne sıklıkla güncellendiği.
Pratik ve Teorik Eğitim Dengesi: Programda verilen teorik dersler ile pratik uygulamaların dengesi.
6. Altyapı ve Kaynaklar
Laboratuvar ve Donanım İmkanları: Öğrencilerin kullanabileceği laboratuvar ve bilgisayar donanımlarının durumu ve güncelliği.
Kütüphane ve Kaynak Erişimi: Öğrencilerin ders materyalleri, kitaplar ve online kaynaklara erişim durumu.
7. Endüstri İlişkileri ve Staj Olanakları
Staj Programları: Öğrencilerin zorunlu veya isteğe bağlı staj imkanları ve bu stajların kalitesi.
Endüstri Ortaklıkları: Programın sektörle olan iş birlikleri ve ortak projeler.
Kariyer Etkinlikleri ve Fuarlar: Öğrencilerin kariyer fuarlarına, seminerlere ve diğer mesleki gelişim etkinliklerine katılım oranları.
8. Araştırma ve Geliştirme
Araştırma Projeleri: Öğrencilerin ve öğretim üyelerinin/görevlilerinin yer aldığı araştırma projeleri sayısı ve kalitesi.
Ar-Ge Fonları: Programa sağlanan araştırma ve geliştirme fonlarının miktarı.
Bilgisayar Programcılığı
Bilgisayar Programcılığı Eğitim Amaçları,
PEA-1: Bilişim sektöründe oluşan ara eleman ihtiyacını karşılamaya yönelik bilgisayar ve yazılım problemlerini çözümleyen,
PEA-2: Bilgisayar programcılığı alanında gerçek hayat problemlerinin çözümü için veri tanımlama, algoritma geliştirme, yazılım gerçekleştirme, ağ kurulumu ve yönetimi,
PEA-3: Bilimsel ve güncel teknolojik gelişmeleri takip eden, takım çalışmalarına yatkın, alanında yaptığı çalışmalar doğrultusunda proje geliştiren,
PEA-4: Mesleki, ahlaki ve sosyal sorumluluklarını bilen nitelikli elemanlar yetiştirmektedir
KÜN Bilgisayar programcılığı programına ait amaç ve hedefler doğrultusunda Anahtar Performans Göstergeleri oluşturulmuştur.
Programın Amaçları :
Bilgisayar Programcılığı Programımızın temel amacı sektörün ihtiyacı olan teorik ve pratik becerilere yatkın ve bu becerileri azami oranda kazanmış nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu kapsamda kazandırılmak istenen beceri ve yetkinlikler;
1. Problem çözme yeteneğini geliştirmek
2. Küçük, orta ve endüstriyel düzeyde veritabanları tasarlayıp sorgulayabilmek
3. Yazılım (web, mobil, masaüstü) geliştirme becerisini kazandırmak
4. Yenilik ve İnovasyon odaklı çalışmalar yaptırabilmek
5. Verimli ve Otomasyon odaklı (endüstriyel projeler) çalışmalar yapabilmek
Şeklinde belirlenmiştir.
Programın Hedefleri:
Bilgisayar programcılığı programı bünyesinde, yazılım geliştirme süreçlerini ve bilgisayar programlarının üretilmesini kapsayan geniş alanda sektörün duyduğu ihtiyaçları yerine getirmek üzere belirlenen temel hedefler;
1. Farklı programlama dillerinde (C#, Java, Python, Javascript) yetkinlik kazanmak ve bu dilleri kullanarak projeler geliştirmek.
2. Algoritma ve Veri Yapılarını Öğrenmek ve Kullanmak.
3. Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü (SDLC) anlayıp ve uygulayarak, yazılım geliştirme prensiplerini yerine getirmek
4. Takım Çalışmasında rol almak ve proje yönetimi becerilerini geliştirme
5.Bilgisayar programcılarının kariyerlerinde ilerlemesi ve sürekli olarak yeni teknolojiler ve trendler hakkında bilgi edinmesi.
6. Alanında deneyim kazanmak için stajlar ve pratik çalışmalar (işyeri eğitimleri ve uygulamalar) yapmak.
Programa Ait Anahtar Performans Göstergeleri:
1. Akademik Başarı ve Öğrenci Performansı
Mezuniyet Oranı: Programa başlayan öğrencilerin kaçının belirli bir süre içinde mezun olduğunu gösterir.
Ortalama Not Ortalaması (GPA): Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.
Geçme Oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı.
2. İstihdam ve Kariyer Gelişimi
Mezun İstihdam Oranı: Mezun olan öğrencilerin ne kadarının mezuniyet sonrası belirli bir süre içinde iş bulduğu.
İş Yerleştirme Süresi: Mezun olduktan sonra iş bulma süresi.
Mezunların İlgili Alanlarda Çalışma Oranı: Mezunların bilgisayar programcılığı veya ilgili alanlarda iş bulma oranı.
3. Programın Kalitesi ve İtibarı
Akreditasyon Durumu: Programın ulusal veya uluslararası akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilip edilmediği.
Öğrenci Memnuniyeti: Öğrencilerin ders içerikleri, öğretim üyeleri ve genel program yapısı hakkında memnuniyet seviyeleri.
Mezun Memnuniyeti: Mezunların eğitim aldıkları program hakkında geri bildirimleri ve memnuniyet seviyeleri.
4. Öğretim Elemanı Performansı
Öğretim Üyesi Başarı Oranı: Öğretim üyelerinin öğrenci değerlendirmeleri ve akademik başarıları.
Araştırma ve Yayınlar: Öğretim üyelerinin yaptığı araştırmalar, yayınladıkları makaleler ve aldıkları ödüller.
Ders İçi Katılım ve Öğrenci İlişkileri: Öğretim üyelerinin öğrencilerle olan iletişim ve etkileşim düzeyi.
5. Müfredat ve Eğitim Materyalleri
Güncellenen Müfredat Oranı: Müfredatın sektör trendlerine ve teknolojik gelişmelere ne sıklıkla güncellendiği.
Pratik ve Teorik Eğitim Dengesi: Programda verilen teorik dersler ile pratik uygulamaların dengesi.
6.. Altyapı ve Kaynaklar
Laboratuvar ve Donanım İmkanları: Öğrencilerin kullanabileceği laboratuvar ve bilgisayar donanımlarının durumu ve güncelliği.
Kütüphane ve Kaynak Erişimi: Öğrencilerin ders materyalleri, kitaplar ve online kaynaklara erişim durumu.
7. Endüstri İlişkileri ve Staj Olanakları
Staj Programları: Öğrencilerin zorunlu veya isteğe bağlı staj imkanları ve bu stajların kalitesi.
Endüstri Ortaklıkları: Programın sektörle olan işbirlikleri ve ortak projeler.
Kariyer Etkinlikleri ve Fuarlar: Öğrencilerin kariyer fuarlarına, seminerlere ve diğer mesleki gelişim etkinliklerine katılım oranları.
8. Araştırma ve Geliştirme
Araştırma Projeleri: Öğrencilerin ve öğretim üyelerinin yer aldığı araştırma projeleri sayısı ve kalitesi.
Ar-Ge Fonları: Programa sağlanan araştırma ve geliştirme fonlarının miktarı.
BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Bilişim Güvenliği Teknolojisi Eğitim Amaçları
PEA1: Bilişim sektöründe oluşan ara eleman ihtiyacını karşılamaya yönelik siber güvenlik problemlerini çözümleyen,
PEA2: Siber güvenlik alanında gerçek hayat problemlerinin çözümü için veri tanımlama, algoritma geliştirme, yazılım gerçekleştirme, ağ kurulumu ve yönetimi,
PEA3: Bilimsel ve güncel teknolojik gelişmeleri takip eden, takım çalışmalarına yatkın, alanında yaptığı çalışmalar doğrultusunda proje geliştiren,
PEA4: Mesleki, ahlaki ve sosyal sorumluluklarını bilen nitelikli elemanlar yetiştirmektedir.
Programa Ait Anahtar Performans Göstergeleri:
1. Akademik Başarı ve Öğrenci Performansı
Mezuniyet Oranı: Programa başlayan öğrencilerin kaçının belirli bir süre içinde mezun olduğunu gösterir.
Ortalama Not Ortalaması (GPA): Öğrencilerin akademik performanslarının bir göstergesi olarak kullanılır.
Geçme Oranı: Her dönem veya yıl sonunda derslerin geçme oranı.
2. İstihdam ve Kariyer Gelişimi
Mezun İstihdam Oranı: Mezun olan öğrencilerin ne kadarının mezuniyet sonrası belirli bir süre içinde iş bulduğu.
İşe Yerleşme Süresi: Mezun olduktan sonra iş bulma süresi.
Mezunların İlgili Alanlarda Çalışma Oranı: Mezunların ilgili alanda iş bulma oranı.
3. Programın Kalitesi ve İtibarı
Akreditasyon Durumu: Programın ulusal veya uluslararası akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilip edilmediği.
Öğrenci Memnuniyeti: Öğrencilerin ders içerikleri, öğretim üyeleri/görevlileri ve genel program yapısı hakkında memnuniyet seviyeleri.
Mezun Memnuniyeti: Mezunların eğitim aldıkları program hakkında geri bildirimleri ve memnuniyet seviyeleri.
4. Öğretim Elemanı Performansı
Öğretim Üyesi/Görevlisi Başarı Oranı: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrenci değerlendirmeleri ve akademik başarıları.
Araştırma ve Yayınlar: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin yaptığı araştırmalar, yayınladıkları makaleler ve aldıkları ödüller.
Ders İçi Katılım ve Öğrenci İlişkileri: Öğretim üyelerinin/görevlilerinin öğrencilerle olan iletişim ve etkileşim düzeyi.
5. Müfredat ve Eğitim Materyalleri
Güncellenen Müfredat Oranı: Müfredatın sektör trendlerine ve teknolojik gelişmelere uygun olarak ne sıklıkla güncellendiği.
Pratik ve Teorik Eğitim Dengesi: Programda verilen teorik dersler ile pratik uygulamaların dengesi.
6. Altyapı ve Kaynaklar
Laboratuvar ve Donanım İmkanları: Öğrencilerin kullanabileceği laboratuvar ve bilgisayar donanımlarının durumu ve güncelliği.
Kütüphane ve Kaynak Erişimi: Öğrencilerin ders materyalleri, kitaplar ve online kaynaklara erişim durumu.
7. Endüstri İlişkileri ve Staj Olanakları
Staj Programları: Öğrencilerin zorunlu veya isteğe bağlı staj imkanları ve bu stajların kalitesi.
Endüstri Ortaklıkları: Programın sektörle olan iş birlikleri ve ortak projeler.
Kariyer Etkinlikleri ve Fuarlar: Öğrencilerin kariyer fuarlarına, seminerlere ve diğer mesleki gelişim etkinliklerine katılım oranları.
8. Araştırma ve Geliştirme
Araştırma Projeleri: Öğrencilerin ve öğretim üyelerinin/görevlilerinin yer aldığı araştırma projeleri sayısı ve kalitesi.
Ar-Ge Fonları: Programa sağlanan araştırma ve geliştirme fonlarının miktarı.
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Program Eğitim Amaçları ve Hedefleri
Program Eğitim Amaçları (PEA)
PEA-1: Sağlık kurumları bünyesindeki birinci, ikinci ve üçüncü basamak merkezlerde (aile sağlığı merkezleri, hastaneler vb.) bulunan klinik laboratuvarlarda, hastanın durumu ile ilgili olarak gerekli görülen tıbbi analizleri yapan tıbbi laboratuvar teknikeri yetiştirmektir.
PEA-2: Klinik ve diğer araştırma laboratuvarlarında bulunan cihaz ve ekipmanları kullanan, kalibrasyon- kontrol işlemleri ile cihazların bakımlarını yapan tekniker yetiştirmektir.
PEA-3: Mesleki etik kurallara uyan, ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip tıbbi laboratuvar teknikeri yetiştirmektir.
PEA-4: Çıkış noktası evrensel uygulaması milli olan bir eğitim anlayışıyla alanındaki bilimsel yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eden, bilişim teknolojilerine hâkim yeni nesil kamuoyu önderleri yetiştirmektir.
Programın Eğitim Hedefleri
1. Öğrencilerin TLT Program alanlarına yönelik olarak zorunlu ve seçmeli dersler alarak temel teorik bilgi ve uygulamalı beceri kazanmalarını sağlamak,
2. Öğrencilerin program alanlarına yönelik mesleksel uygulama becerilerini laboratuvar ortamında kazanmalarını sağlamak,
3. Öğrencilerin, program alanlarına yönelik mesleksel uygulamalarını sahada (saha uygulamaları ve stajlar ile) etkin bir şekilde kullanma becerilerini kazandırmak,
4. Program bünyesinde kullanılan uygulama laboratuvarı envanterimizi sahada kullanılan son teknoloji cihaz ve ekipmanlarla donatarak mezun öğrencilerimizi cihaz bakımı ve kullanımında yetkin düzeyde eğitmek,
5. Öğrencilere mesleki etik kurallara uygun davranma becerisini kazandırmak,
6. Hasta, hasta yakını ve çalışma arkadaşları ile etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmek,
7. Öğrencilerin çalıştıkları alanda meslekler arası iş birliği ve ekip içinde sorumluluk alarak çalışma becerileri kazandırmak,
8. Bilimsel yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eden, sürekli öğrenmenin önemini kavramış öğrenciler yetiştirmek,
9. Bilişim teknolojilerine hâkim alanındaki otomasyon sistemlerini etkili kullanan tekniker yetiştirmek,
10. Toplumsal ve sosyal sorumluluk bilincine sahip tıbbi laboratuvar alanında yetkin sağlık profesyonelleri yetiştirmek,
Kapadokya Üniversitesi Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programının hedefleridir.
PATOLOJİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Patoloji Laboratuvar Teknikleri Program Eğitim Amaçları ve Hedefleri
Program Eğitim Amaçları (PEA)
PEA-1: Mesleğini geleneksel ve modern yöntemleri kullanarak yürütebilen ve karşılaştığı sorunlara kanıta dayalı çözümler geliştirebilen tekniker yetiştirmektir.
PEA-2: Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanabilen, ekip çalışmasına yatkın, iletişim becerisi güçlü teknikerler yetiştirmektir.
PEA-3: Mesleki etik kurallara uygun davranan patoloji laboratuvar teknikeri yetiştirmektir.
PEA-4: Alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden, bilişim teknolojilerine hakim yeni nesil kamuoyu önderleri yetiştirmektir.
Programın Eğitim Hedefleri
1- Patoloji laboratuvarında bulunan malzeme ve cihazları etkin kullanabilme becerisi kazandırmak,
2- İmmünohistokimya, histoteknoloji, sitoteknolojii ve moleküler patoloji uygulama alanlarında pratik ve teorik donanımı tam olan patoloji laboratuvar teknikeri yetiştirmek,
3- Hastadan alınan organ, doku veya vücut sıvısına mikroskopta inceleme aşamasına kadar olan süreçteki işlemleri uygulayabilen patoloji laboratuvar teknikeri yetiştirmek,
4- Patoloji laboratuvarında disiplinler arası ekip çalışmasına uyum sağlama yeteneği kazandırmak,
5- Mesleki etik kurallara uygun davranma becerisi kazandırmak,
6- Hasta, hasta yakını, hekim ve diğer sağlık çalışanlarıyla etkili iletişim becerileri geliştirmek,
7- Alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme farkındalığı kazandırmak,
8- Patoloji laboratuvar teknikleri hizmetlerinde kalite güvence sistemlerine uygun çalışma becerisi kazandırmak,
9- Laboratuvar işleyişinde karşılaşabileceği mesleki risklere yönelik farkındalık kazandırmak,
10- Toplumsal ve sosyal sorumluluk bilincine sahip patoloji laboratuvar teknikleri alanında yetkin sağlık çalışanları yetiştirmek
Kapadokya Üniversitesi Patoloji Laboratuvar Teknikleri programının hedefleridir.